Az ÉDFP közösségi oldalán már közvetlenül is lehet kérdéseket feltenni

ÉDFP Facebook bejegyzés 2020. 08.05-én. 
Az alábbiakban olvashatjátok első bejegyzésünket épületgépészeti digitális kompetenciák fejlesztését célzó projektünk munkáiról. Ennek kapcsán örülünk, ha Ti is jelzitek, ide kommentekben, hogy milyen informatikai alkalmazásokat használtok, mi a véleményetek a digitalizáció szükségességéről az építőiparban?
A projekt elsősorban a belső energetikai rendszerek digitalizációjával foglalkozik, családi házaknál és nagy épületeknél egyaránt. Ezért a digitális alkalmazásokat nem csak önmagában vizsgáljuk, hanem keressük azokat az eszközöket, technológiákat, anyagokat, amelyeket az építőipar eme ágazatának területei (vízszerelés, gázszerelés, fűtéstechnika, termoenergia, nap- és szélenergia, szigeteléstechnika, klímatechnika) használnak. Úgy Magyarországon, vagy akár nálunk fejlettebb országokban. Ugyanakkor alkalmasak arra, hogy időt és munkaerőt lehet velük megtakarítani.
Emellett a cégadminisztrációhoz használtok számítástechnikai eszközöket vagy például informatikai rendszerek segítségével (online) távvezérelhető, távkarbantartásra alkalmas fűtési rendszerekkel is dolgoztok?
Jól halad az épületgépészeti digitális kompetenciák fejlesztését célzó projektünk. Miután a projekt céljaival összhangban összeállítottunk egy interjúvázlatot – kérdőívet, országszerte megkezdtük az építőipari szakma képviselőivel a mélyinterjúkat. Jártunk Győrben, Szekszárdon, Tamásiban, Nyíregyházán, Nyírbátorban és Mátészalkán, ahol a helyi ipartestületek által javasolt egyéni vállalkozókkal és kis és közepes cégek vezetőivel beszéltünk.
A célunk természetesen az volt, hogy megértsük mennyire ismerik és használják az informatikát a mindennapi munkában, lényegesnek érzik-e a „digitális írástudást”, az informatika milyen területen kellene nekik fejlődni, és a kompetenciafejlesztést milyen képzési formában érdemes tervezni.
Eddig több mint 30 interjút rögzítettünk, amely alapján az összkép elég vegyes: ugyan alapvető adminisztrációs és kommunikációs feladatokra mindenki használ számítógépet és internetet, több szakember szkeptikus a digitalizáció hasznát illetően, nem akarja annak alkalmazási körét bővíteni, energiát fektetni a digitális tudás bővítésébe. Ugyanakkor több olyan céggel találkoztunk, akik nemcsak, hogy kiterjedten használnak informatikai eszközöket, de kimondottan lelkesek voltak, önállóan rendszeresen tovább képzik magukat.