NÉHÁNY HASZNOS GOOGLE FUNKCIÓ

Folytatjuk cikksorozatunkat az interneten elérhető munkát segítő szolgáltatásokról. Ezúttal a Google internetes keresőóriás által nyújtott lehetőségekről szólunk – természetesen az internetes keresésen túl.
Aki használ internetet, nyilván használ Google-t, amely a legnépszerűbb és leghatékonyabb ún. keresőmotor az interneten elérhető és általunk érdekes vagy fontos tartalmak megtalálására. Az innovatív cég ma már a keresésen túl sok más szolgáltatást is kínál nagyrészt díjmentesen. Az előző részben említettük az online konferenciaszolgáltatást vagy hogy akár egyszerűbb körkérdéseket, piackutatást is kivitelezhetünk a Google segítségével.
Ahhoz, hogy a fenti vagy más funkciókat használjunk, először egy fiókot kell létrehoznunk, azaz regisztrálni kell magunkat. Ha már használunk gmail-t, akkor ezt nem kell már megtennünk, azaz a gmail használatához szükséges felhasználónévvel és jelszóval a Google fiókba be tudunk jelentkezni.
Az első javaslatunk a naptár funkció.
Előfordult már, hogy elfelejtkeztetek egy előre megbeszélt találkozóról vagy valamilyen határidő betartásáról? Reméljük nem, de ha mégis, vagy nem akartok mindent fejben tartani, vagy egy esetleg otthon hagyott jegyzetfüzetben tárolni minden időpontot és határidőt, akkor a Google naptár (https://calendar.google.com/) jó megoldás lehet. A bejegyzett tevékenységhez emlékeztetőt adhatunk (pl. 1 órával a megbeszélés előtt jöjjön jelzés), és a naptárunkat megoszthatjuk egymással a cégen belül, így láthatjuk, hogy kinek mikor van már elfoglaltsága, kinek mikorra nem érdemes egy újabb elfoglaltságot szervezni. Természetesen a naptárfunkció okostelefonon is működik, folyamatosan szinkronizál a naptár weboldalával, így a naptárunk mindig velünk van.
A második javaslat: dokumentumtár az ún. Drive (https://drive.google.com/)
A Google fiók mellé magánszemélyek 15Gbyte tárhelyet kapnak díjmentesen. Ide tetszőleges típusú fájlt feltölthetünk, és ugyanúgy mint a számítógépünkön ezeket a fájlokat könyvtárakba rendezhetjük. Ezeket meg is oszthatjuk másokkal (kollégákkal), így még csak el sem kell küldeni emailben vagy pláne pendrive-on átadni. Ha a fenti tárhelynél nagyobbra van szükségünk, akkor előfizetéses konstrukcióban bérelhetünk. A Drive-ot szinkronizálni tudjuk (akár automatikusan) a saját számítógépünkkel, azaz a számítógépen tárolt fáljainkat feltölthetjük a Drive-ba biztosítva hogy ha gépünk meghibásodik, egy másik gépről a Google fiókunkba bejelentkezve fáljainkhoz azonnal hozzáférünk, amely különösen fontos lehet vállalkozói munkánk folytonossága szempontjából.
Harmadik javaslatunk: dokumentumok létrehozása és szerkesztése (https://docs.google.com/)
Nemcsak hogy tárolhatunk, de létre is hozhatunk word, excel vagy powerpoint (tehát Microsoft Office formátumú) dokumentumokat a Google segítségével. Tehát megfordulhat a munka menete: először a Google Docs funkciót használva elkészítünk például egy költségkalkulációt, amelyet eleve a Drive-on tárolunk és csak akkor töltjük le a saját gépünkre, ha erre valamilyen oknál fogva helyben van szükség. Nagy előnye a Docs-ban való szerkesztésnek, hogy a rendszer automatikusan menti a változtatásokat (még ha csak egy betűt ütöttünk éppen le), így munkánk biztos nem veszik el számítógépünk meghibásodása esetén. A dokumentumokat a fentiekben leírtak szerint megoszthatjuk kollégáinkkal, ismerőseinkkel.
Reméljük, hasznos információkkal szolgáltunk. Ha van kérdésetek, kérjük jelezzétek a cikk alatt megjegyzésben.
A kép forrása: HWSW